Toto je technika, kterou používám (proto taky dostala první místo v seznamu). Může vám postačit jednoduchá magnetická tabule.
Klady: Jednoduché použití. Jména postav napíšete na štítky s magnetkama, poskládáte je podle pořadí a po zbytek boje pouze následujete jejich pořadí. Máte také možnost si psát výši životů ostatních a jejich kondice, stejně jako počty kol.
Nevýhody: Není jednoduché, mít tabuli viditelně pro všechny hráče. Pověšená nazdi je asi nejpraktičtější, ale háček je v tom najít pro ni správnou zeď.
Odkaz na magnetickou podložku na Paizo.
Kroužkový deníček s čísly 1 až 10. Kařdý hráč i Pán hry si vezme jeden a postaví si ho před sebe jako stan. Jakmile je určena iniciativa, každý si nalistuje své číselné pořadí v iniciativě.
Klady: Každý dobře vidí na ostatní a jejich pořadí. Pokud se někdo v iniciativě zdrží, můžou se čísla jednoduše posunout.
Nevýhody: Než se každé kolo nachystá, dá to trochu práce. Pán hry si stále potřebuje udržovat přehled o počtu kol, zvláště kdy se začíná nové kolo (toto by mol vyřešit další bloček, určený pro počet kol).
Pouřívají je systémy Savage World a je to skvělá možnost pro stanovení a sledování iniciativy. I když neměníte karty kařdé kolo (jako je to v SW systému), hrací karty ležící lícem vzhůru před hráči a Pánem hry, jednoduše ukazují, kdo je na řadě.
Klady: Jednoduchá pomůcka, jak dát Pánu hry i hráčům vizuální přehled o pořadí. Jakmile jednou hráč odehrál, otočí svou kartu lícem dolů a další nejvyšší karta v pořadí je na tahu.
Nevýhody: Pokud se někdo zdrží v iniciativě, může být nutné měnit karty. Také se může stát, že i když karty leží před hráči, nemusí být pro všechny dobře viditelné.
Ujistěte se, že všichni mají stejný typ kostek (k8 nebo k10 jsou dostatečné). Čím jsou kostky větší a čitelnější, tím lépe. Můře také být nápomocné, mít je všechny stejné barvy. Jakmile je stanoveno pořadí iniciativy, každý si obrátí svou kostku iniciativy na číslo, které určuje jeho pořadí.
Klady: Jednoduše lze změnit pořadí. Každá má přehled o situaci. A navíc, kdo nemá rád kostky?
Nevýhody: Dá to trochu práci si připravit pořadí iniciativy. Může být trochu obtížné zařídit, aby každý měl velkou a dobře čitelnou kostku. Kostky je někdy jednoduché převrhnout a jakmile do kostky omylem strčíte, může chvíli trvat, než zase správně nastavíte pořadí iniciativi.
Někdy je tou nejlepší cestou ta nejsnazší. Jeden z nejlepších Pánů hry, se kterým jsem kdy hrál, používal kroužkový blok, kde si sepsal každého jméno a jeho pořadí, odškrtával si, kdo už jednal a počítal si jednotlivá kola. Navíc k tomu napsal na kousek papíru pořadí, které pověsil na zástěnu - jeho boje vždy probíhají hladce. Funguje mu to a jeho hráči ví, v jakém pořadí mají jednat.
Vždycky ale nastane boj, ve kterém se zve: “Co, teď hraju já?”. V takovém případě někdy chcete vyvolat hod na iniciativu i mimo hru. :)